שימור לקוחות

נראה כי אף ארגון לא צריך הסבר נרחב מדי לגבי הסיבות שבגללן יש לשמור על הלקוחות הקיימים. מעבר לכך שתמיד קיימת תחרות בין עסקים וחברות בכל רחבי העולם, הרי שחשוב להבין עד כמה נחשפים לאחרונה אנשים רבים למסעות פרסום ולמהלכי שיווק כאלו ואחרים, ובכך הם מתקשים להישאר נאמנים לארגון שבו קנו מוצר מסוים או ממנו הזמינו שירות כלשהו. לכן מהלך של שימור לקוחות הוא כזה שיש לבצע בצורה ייחודית על מנת לשמור על חוסנו של הארגון המסחרי.
יצירה של מאגר מידע איכותי ואמין היא תחילת הדרך של עבודה נכונה לשימור הלקוחות. בזכות ההיכרות שנוצרת מול חובבי טיולים, עקרות בית, סטודנטים, אוהבי רכבי שטח ועוד, יכול כל ארגון להפיק דו”חות בחתכים רלוונטיים ולפנות לשלב של יצירת הקשר עם הלקוח הקיים. ניתוח דרכי הקנייה והבנת הרצונות והצרכים של לקוחות שכבר רכשו בעסק מסוים, יביאו לכך שניתן יהיה ליצור אלמנטים שיווקיים הבאים לידי ביטוי בהפקות דפוס שונות.
אחת הדוגמאות המוצלחות ביותר במהלך של שימור לקוחות היא זו שמצגיה את מועדוני הלקוחות השונים. מהלך זה מראה על פנייה נכונה ללקוח שממנו יכול העסק להמשיך ולהרוויח בעתיד בצורה רחבה יותר. הכרת הרגלי הקנייה של הלקוח, צרכיו האישיים או המשפחתיים, העדפותיו השונות ועוד נתונים אחרים, יהפכו למבצעי מכירות אישיים, לפנייה אישית מיוחדת או להטבות רלוונטיות שיגדילו בצורה ניכרת את ההכנסות מלקוח שקונה מרוב מגוון מוצרי העסק ובהיקפי רכישה גדולים יותר.